مراکز تجاری باید دارای چه ویژگی هایی باشند

0
554

Warning: Division by zero in /home/digita17/public_html/wp-content/plugins/page-links-single-page-option/addons/scrolling-pagination/scrolling-pagination-functions.php on line 47

رهگذران را با نمای زیبا به داخل بکشانید

رمز موفقیت مرکز خریدهای جدید نسبت به مراکز سنتی و قدیمی‌تر در نمای آن‌ها نهفته است. طراحان جدید با بهره‌گیری از متد نوین دست به ابتکار عمل‌های جالب و شجاعانه‌ای می‌زنند که گاهی هیچ عابری نتواند در برابر یک مرکز خرید مقاومت کند و به داخل آن کشیده شود. آن‌ها حداکثر استفاده را از عنصر نور می‌کنند. در ورودی مرکزها از سقف‌های بلند و آینه‌دار استفاده می‌کنند که این باعث بدون مرز به نظر آمدن محیط داخلی مرکز با خارج از آن می‌شود.

طراحان و معماران مراکز خرید تلاش دارند که محیط داخلی تازه و با نشاط به نظر بیاید. ممکن است برای دستیابی به این هدف از دیوارهای شیشه‌ای استفاده کنند که نور خورشید را به صورت طبیعی به داخل محوطه منعکس کند. گاهی برای مرتبط ساختن و یکی به چشم آمدن محیط خارجی با محیط داخلی مرکز خرید از کانسپت‌هایی که بین این دو محیط در جریان هستند، استفاده می‌کنند. مرکز خرید باید با فضای اطراف خود و محیط شهری سازگار و یک‌پارچه باشد. پرداختن به جزئیات طراحی داخلی مرکز خرید تاثیر شگرفی در نما و ظاهر کلی مجموعه دارد. هر گوشه یک مرکز خرید مدرن باید مانند یک قاب عکاسی باشد. قابی که در آن مغازه‌های مختلف مشغول به کار هستند. ردیف مغازه باید همگی طوری طراحی شده باشند که در دیدرس قرار بگیرند.

طراحی یک مرکز خرید به عوامل زیادی همچون مصالح، بافت، فضا و نحوه به‌کارگیری نور و سایه وابسته است. البته همه این موارد باید با سیاست‌های عملی مرکز خرید چون قیمت‌ها، ساختار، تکنولوژی و … ادغام شوند تا در کنار هم یک مرکز خرید موفق را بسازند.

| ← Previous | | | Next → |

افزودن دیدگاه