ماهيت و فلسفه تكنولوژي آموزشي

0
824

Warning: Division by zero in /home/digita17/public_html/wp-content/plugins/page-links-single-page-option/addons/scrolling-pagination/scrolling-pagination-functions.php on line 47

و براين اساس مي توان نتيجه گرفت كه تكنولوژي آموزشي عبارت است از شناخت راهكارهاي آموزشي و روش اجراي كارهاي آموزشي همانطور كه در بالا اشاره شد با اينكه زمان زيادي از شكل گيري اين علم نگذشته تغيير و تحولهاي زيادي در آن به وجود آمده، اين تغيير و تحولها را در ( ۵ ) مرحله بررسي مي كنيم كه آغاز آن از  حدود سال ۱۹۰۰ ميلادي است و بتديج گسترش يافته و ماهيت آن تغيير محسوسي داشته است .

الف – مفهوم تكنولوژي آموزشي:

تکنولوژی آموزشی ترکیبی از دو کلمهEducational  ( آموزشی ) و Technology       ( شناخت راه ها و روش های کار و عمل ) می باشد. کلمه Technology شامل دوبخشTechnique  به معنای ( راهکار، روش اجرای کار ) و Logy به معنای ( شناخت ) می باشد.در نتیجه Educational Technology عبارت است از شناخت راهكارهاي آموزشي و روش اجراي كارهاي آموزشي.

ب – تاريخچة شكل گيري و توسعه:

۱ – مرحله اول ( ابزار و وسايل )

| ← Previous | | | Next → |

افزودن دیدگاه