بهترين رژيم غذايي براي شما

0
609
رژيم غذايي مناسب براي سلامتي

Warning: Division by zero in /home/digita17/public_html/wp-content/plugins/page-links-single-page-option/addons/scrolling-pagination/scrolling-pagination-functions.php on line 47

بهترين رژيم غذايي براي شما

در این رژیم غذایی شما از خوردن منع نمی شوید. دستورات این رژیم دربرگیرنده مقدار زیادی سبزیجات، میوه، و محصولات لبنی کم چرب می باشد و کمک می کند که از طریق کاهش غذاهای پرچرب و شیرین، کلسترول و چربی خون کاهش یابد. محققان، برترین رژیم غذایی سال ۲۰۱۶ را انتخاب کردند؛ تمرکز این رژیم بر کاهش فشار خون و افزایش سلامت قلب است.به گزارش «انتخاب»، پایگاه خبری U.S. News هر ساله گزارشی را مبنی بر بهترین رژیم غذایی منتشر می کند. رژیم غذایی DASH برای ششمین سال متوالی عنوان بهترین رژیم غذایی این پایگاه را به خود اختصاص داده است.

رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالا است. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.

رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کاهش می دهد و یک راه موثر برای کاهش وزن است. این رژیم غذایی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، عنوان برترین رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است.

یکی از مهمترین مزیت های این روش، انعطاف پذیری آن است و از هیچ دستور پیچیده ای تبعیت نمی کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی های اشباع شده را ممنوع می کند.

| | | Next → |

افزودن دیدگاه